BERHIJAB

hyee . Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera . Anyway dah baca dah blog yang saya create hari tu ? tentang "akulah hari kalian nantikan" . If siapa-siapa yang dah baca tu . terima kasih banyak-2 okay . bagi yang belum baca tu , kalau rajin baca lha okay . Hah , bagi yang dah baca tu , apa respon korang ? takut ? seram ? mesti ada kan ? tipu lha kan kalau tak terasa apa-2 :') lagi sekali lha terima kasih sebab sudi baca :')

  NEW STORY !

     Heyyy , okay hari ini saya rajin tau nak kongsi cerita saya dengan korang . okay bukan senang nak baca blog saya ni . Al-maklum lha , malas sikit nak taep . hihihi . Dikesempatan ni saya nak cerita sikit lha bagaimana dan bila saya dah BERHIJAB :) JengJengJeng .
       
      okay , saya mula BERHIJAB pada 03/02/2012 .  hari apa ? hari Jumaat . Saya pun tak sedar yang saya mula BERHIJAB pada hari jumaat , hari yang mulia . hhihi . Alhamdulillah . Allah dah bukakan pintu hati saya untuk munutup rambut saya . Walaupun saya tak menutup aurat sepenuhnya lagi , tapi saya akan cuba untuk tutup sepenuhnya . Hah , contoh dari segi pakaian . Okay memang susah kalau seseorang tu betul-betul nak berubah , yelah contoh dulu hidupnya agak sosial tiba-tiba nak tutup aurat sepenuhnya . Ya saya akui , memang susah . Macam saya , time saya nak berhijab ni saya masih ragu-ragu , takut iman saya tak kuat . hah , pakai tudung satu hari dua hari buka . lepastu nanti jadi bawahan mulut orang . Jadi , saya kuatkan iman saya , yakin pada diri saya yang saya boleh BERHIJAB untuk selamnya . Alhamdulillah sekarang kelua kemana-mana saya akan BERHIJAB , bahkan pergi ke kedai . ngeh-ngeh .
     
       kenapa saya boleh pakai tudung ?

hehe , ni yang nak cerita ni . Saya pakai tudung bukan sebab nak ikut TREND . Seperti yang budak-budak cakap sekarang "Pakai Tudung Sebab Ikut Trend Lebih Baik Tak Payah" . Ni yang nak Bahas ni ! Walaupun dia pakai tudung ikut trend , At least dia dah tutup rambut dia . Dosa sebab dia dedahkan rambut dia tak ada lagi . sebab dia dah tutup . Jadi tak payah nak cakap-2 apa . Kita bukan sape-2 nak tentukan DOSA/PAHALA . ngeh-ngeh *sorry lha kalau agak rude-rude sikit . hihi . Hah , tengok cerita dah tak sama dengan soalan . Balik pada soalan tadi . Kenapa saya boleh pakai tudung ? Sebenarnya saya dah berazam nak pakai tudung dari tahun lepas lagi , tapi tak kesampaian . Bak kata orang IMAN TAK KUAT . tiba-tiba satu hari tu kawan saya ada share link pasal 'azab api neraka' . saya baca , yeeeee seram sangat lha . dalam cerita tu juga ada cerita pasal perempuan tak bertudung . hah , mesti korang ingat saya pakai tudung sebab takut kan . YA memang salah satunya saya takut apabila saya mati nanti . Tapi saya BERHIJAB ni dengan penuh keikhlasan . Pintu hati saya dah terbuka . TERIMA KASIH YA ALLAH .

     Kan dah BERHIJAB perangai dah berubah belum ?

hiihi , perangai dah berubah belum ? rasanya belum lagi . hehe . Dah lahh sikit-sikit . tapi belum sepenuhnya lagi . Susah sikit lha kalau nak ubah perangai ni . sebab dah tabiat . tapi sekarang ni dah baik sikit , dah lembut sikit . hihihihi . Insya'allah tak lama lagi akan berubah lah sepenuhnya . Amin ~

   Itu seba sedikit lah kisah saya , sorry lah kalau merapu meraban . Idea tak bagus sangat . hihi .

            - hehe , okay lha dah penat dah nak taep ni . Tak rajin sangat . hihi . 
kepada sesiapa yang sudi baca . Terima Kasih Banyak-2 :)