Bila Lagi ?

                                *HIDUPLAH engkau sesuka hatimu kerana engkau pasti akan mati.
                                *CINTAILAH apa sahaja yang engkau kehendaki kerana engkau pasti akan berpisah
                                  dengannya.
                                *LAKUKANLAH apa sahaja yang engkau kehendaki kerana engkau akan dibalas
                                  mengikut amal perbuatanmu (imam al-Ghazali).


MENGAPA ALLAH menciptakan dirimu dengan serba kekurangan ?
                               *kerana akan tiba saatnya ALLAH menyempurnakan kekuranganmu itu dengan kehadiran seseorang yang memiliki sesuatu yang tidak dirimu miliki.... SESEORANG yang dapat menerima kekuranganmu itu...serta menutupi apa jua kekurangan mu itu........DENGAN kelebihan yang dimilikinya.


*segala yang berlaku dalam hidup ini ada alasan dan sebabnya tersendiri.....terima dan belajar dari dugaan yang diberi....senyumlah saat kita diuji,biarlah senyuman yang terukir mampu mengubah dunia dan jangan biarkan dunia yang mengubah senyuman kita :)

*Wanita patut tahu ada SATU rahsia lelaki.Tindihlah berapa banyak make up yang ada tapi mereka tetap sukakan kecantikan yang ASLI.Kalau putih melepak di muka wanita biarlah putih juga di dalam hati.Tak guna ubah suai MyVi sampai nampak macam Ferrari kalau kelajuannya macam kura-kura yang nak mati.Yang penting kualiti,bukan kuantiti atau personaliti.

"sesorang sahabat yang mendoakan kebaikan untuk sahabatnya tanpa diketahui oleh sahabatnya itu.Maka para Malaikat akan mendoakan kebaikan untuknya sepertimana ia memohon kebaikan untuk sahabatnya"

*perbaiki diri,dan ajaklah orang lain.....kita hidup ni bukan nak masuk syurga sorang-sorang sebenarnya,kalau kita renung sejenak,apabila kita mengajak orang lain kepada kebaikan,itu lebih memudahkan lagi untuk masuk ke syurga.......
*Allah Redha dan suka kalau kita perbaiki diri,tapi Allah lebih suka pada orang yang perbaiki diri dalam masa yang sama mengajak orang lain agar memperbaiki diri....
*saat kita buat baik,kita dapat pahala,tapi jika kita ajak orang lain sama,kita dapat pahala lagi berganda.....
---> jom sahabat semua.....kita sama-sama perbaiki diri ya...Jangan lupa,ajak orang disekeliling kita agar cinta kepada kebaikan :)

*Berkongsilah kebaikan,simpanlah keburukan...Jangan tambahkan dosa kita kalaupun tak dapat menambah pahala (sham kamikaze)
*Jum sahabat kita lakukan perubahan dalam diri,sampai bila kita mahu leka dengan nikmat dunia.Ingat ! Mati itu sangat hampir dengan kita.Cuma kita tak tahu bila masanya sahaja.

ASSALAMUALAIKUM :)