Allah sayang kita

kisah ini berlaku di Mesir,kalau tak silap baru je berlaku.. hafiz(lelaki yang hafal Quran) dan hafizah(perempuan yang hafal Quran) baru je kahwin,tapi umur hfizah tu pendek,dia telah meniggal dunia tidak lame selepas tu.. Lepas selesai mengebumikan,si hafiz ni selalu mimpi yang hafizah tu masih hidup,hafiz pun bagitahu kat tok imam,suruh gali balik.. Bila gali,SUBHANALLAH, hafizah memang masih hdup! Tapi korang tahu tak, dekatt tangannya hangus terbakar.. hafizah sempat pesan kepada hafiz,tolonglah pesan kat muslimat di luar sana,tolong la tutup aurat,tolong la tutup aurat.. slepas itu,hafizah sempat mengucap dan telah menutup mata untuk selama lamanya... 

korang bayangkan,seorang hafizah yang slalu baca al Quran dan menghafalnye,seorang hafizah yang menutup auratnye,tapi kenapa tangan dia hangus terbakar? 
sebab walaupun kita pakai handsock,kadang-kadang handsock tu maybe tertarik ke atas,so menampak kan aurat kita,nampak sikit je sebenarnye,dan kadang-kadang kita terlepas pandang,aurat kita tak tertutup dengan SEMPURNA..

tlonglah shbat2 muslimat ku, tutup la aurat,tutup la aurat,tutup la aurat..

(ini kisah benar,seorg senior di Universiti sy mndpt pnggln tlefon dr shbtnye di Mesir ,shbtnye telah mnceritakn kisah ni dan brpesan agar sebarkn kisah ini sbgai pngjaran) 

kuasa Allah itu tiada tandingan, Allah nk brpesan kpd kite semua melalui hafizah trsbut..knape?? sbab ALLAH SAYANG KITE! ♥